torsdag 8 oktober 2009

3 dagars uppdate

Tjena!

sorry för att jag inte har uppdatera på några dagar men har haft annat och göra kan ju tala om att i tisdags så prova pappa skype för första gången så det var jag ju tvungen att ta kort på eftersom jag tyckte det såg lite roligt ut man ä ju lixom inte van å se han sitta me headset framför datorn på kvällen














så i tisdags kväll/natt så hade det ramla ner en del snö så i onsdags norrn när jag kom till skolan uppe i bröckling så mötes man av snö och minus grader mot plusgrader och slask i stan












och så slutligen i dag torsdag jag började dagen nere i bräcke för en Hrl kurs där vi fick blåsa mun mot mun metoden på en docka vid namn Lilla anne och ge bröst kompresioner på henne oxå och när väl de va fördigt så fick vi ut ett kompetenskort för HRL senare på dagen hade vi brandövning uppe i bröckling där vi först fick släcka en eld i ett motorutrymme med en pulver släckare och sen släcka en dock som brann med en brandfilt














6 kommentarer:

  1. Wow, it sounds like you had much to do in recent days! Was it fun to hjartlungraddning? Maybe we can talk network on skype someday? Are you home this weekend?

    Hug

    SvaraRadera
  2. Hej Björn! Jag visste inte att du hade en blogg-vad trevligt! :) Härligt med snö? Kasta en snöboll åt mig!

    SvaraRadera
  3. ylva: well i going to norråker lörda/söndag but i'm home next week but i don't have skype. Do you have msn? no the hrl was not so fun but the firefighting was fun

    sandra: jo du ha skaffa en blogg så ni kan läsa va som händer hemma i sverige visst ska kasta en åt dig nästa gång d snöa

    SvaraRadera
  4. jassåru, du har en blogg????

    SvaraRadera
  5. Hello! Update please!

      Hug

    SvaraRadera
  6. jodu hur kom du in på den här?

    the update is coming soon

    SvaraRadera